Mohl bys popsat, jak celá hra vznikala?
Náš soubor na ZUŠce se už loni zaměřili na stínové divadlo. Text je můj výběr, s tím, že jsme četli různé varianty a potom jsme s tím pracovali. Učili jsme se s děckama dějová fakta. Pak jsme zkoušeli, co jde, co nejde, určovali jsme si co je pro ten příběh důležité.
Zaujali vás ještě nějaké pohádky od Andersena?
Loni jsme dělali Cínového vojáčka a ty andersenovské věci nám přijdou poměrně vhodný pro stínové divadlo, dostane to tu atmosféru, kterou ten Andersen má, která k tomu patří.
Měli jste problém s převedením některých pasáží na stín nebo pantomimu?
My jsme zkoušeli tak obecně všechno, vždycky tam jsou věci, které jsou těžké. U té Malé mořské víly, tam je hrozně složitý ten její vývoj, kde ona váhá, jestli ho zabít, nebo nezabít atd. V tomhle bylo těžký udržet ten minimalismus tak, aby to bylo znatelný a zároveň jsme nemuseli zabíhat do nějaké psychologie.
Jak jste vybírali hudbu?
Tohle dělala naše klavíristka. Já jsem jí řekl, co bych zhruba chtěl, ale nechal jsem to na ní. Pro nás bylo zásadní, aby hudba byla živá a dokreslovala atmosféru. Jinak hudebnice je taky žačka ZUŠky, takže všechno dělali studenti.
-GLAS-